A Friend is...
朋友就是...

Accepts you as you are
接受原本的你
Believes in "you"
相信你這個人
Calls you just to say "Hi"
打電話給你就是想說聲""
Doesn't give up on you
從不放棄對你的信心
Envisions the whole of you
預期你總是盡全力
Forgives your mistakes
原諒你的過錯
Gives unconditionally
無條件地付出
Helps you
幫助你
Invites you over
邀請你
Just "be" with you
靜靜地在你的身旁
Keeps you close at heart
靠近你的心
Loves you for who you are
因你原來的樣子而愛你
Makes a difference in your life
使你的生活有所不同
Never judges
不間斷
Offers support
支持你
Picks you up
扶你一把
Quiets your fears
止息你的懼怕
Raises your spirits
鼓舞你的心靈
Says nice things about you
跟別人述說你好的那一面
Tells you the truth when you need to hear it
當需要時會告訴你實情
Understands you
懂你
Values you
看重你
Walks beside you
與你同行
X-plain things you don't understand
解你的疑惑
Yells when you won't listen aXnd
在你聽不下時會大吼一下
Zaps you back to reality
把你拉回現實



這些條件
我相信我對我愛的朋友都有做到
也覺得我的朋友對我都有做到
:)
如果我們都完全具備上述條件
能擁有彼此真好

arrow
arrow
    全站熱搜

    chienyi0416 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()